Conversie Optimalisatie (CRO)
Bij conversie optimalisatie (CRO) gaat het om het optimaliseren van uw website met als doel dat er meer conversies plaatsvinden. Vaak heeft een website wel verkeer (veel bezoekers), maar komen er bijvoorbeeld geen aanvragen of telefoontjes binnen. Bij conversie optimalisatie gaat het erom dat het maximale uit de bezoekers wordt gehaald.
Wat is een conversie?
Een conversie wil zeggen dat een bezoeker een bepaalde actie verricht op uw website. Het is een actiepunt dat u als ondernemer iets direct of indirect oplevert. Denk bijvoorbeeld aan een contactaanvraag, een telefoontje, een klik, een brochure downloaden et cetera. Een conversie is dus een bepaald doel.
Conversie Optimalisatie wordt ook wel Conversion Rate Optimalization genoemd. Kortom het optimaliseren van het percentage van de behaalde conversies. Dit resulteert vaak in meer leads en sales.
Optimalisatie van het conversieratio
Bij conversie optimalisatie wordt gekeken naar de zogeheten conversieratio. Deze moet zo goed mogelijk worden geoptimaliseerd. Conversieratio wordt het best als volgt omschreven: stel van de 100 bezoekers vullen 1 een formulier in, dan is het conversieratio 1%.
Conversie optimalisatie door middel van principes van Cialdini
Conversie optimalisatie wordt door SOLONE succesvol uitgevoerd door middel van de 7 principes van Cialdini. Een zeer bekende marketingtechniek op dit gebied. Er wordt gekeken naar wederkerigheid, schaarste, commitment en consistentie, sympathie, autoriteit, eenheid en tot slot sociale bewijskracht. Meer informatie over deze principes legt SOLONE graag aan u uit tijdens een gesprek!
Het belangrijkste dat voortvloeit uit deze principes en wat centraal staat bij conversie optimalisatie is het wekken van vertrouwen, het wegnemen van drempels en het overtuigen van de potentiƫle klant. Men wil namelijk zakendoen met een betrouwbare partij. Daarnaast wil men bovendien dat het proces soepel verloopt en dat er zo min mogelijk obstakels zijn. Aan u als bedrijf de taak om drempels weg te halen en de klant te overtuigen om zaken te doen.
Vraagstukken conversieoptimalisatie
Het meest belangrijke van conversie optimalisatie is dat u in de schoenen van uw klant gaat staan. U stelt uw bezoekers centraal en bekijkt hoe zij het proces zouden doorlopen. Waar kijkt een klant naar? Wat zijn zijn of haar eisen? En wat haalt hem of haar over? Bij dit marketingonderdeel zijn dit allemaal belangrijke vraagstukken die centraal staan.
Wilt u ook meer conversies en leads? Maak vrijblijvend een afspraak
Welcome to Divi Co-Op
Shop Local & Organic at Divi Food Co-Op
Earth-Friendly Choices
Why Divi is The Best Place to Get Your Groceries
Supporting Local Economy
Organic and Sustainable Options
Fresh and Local Produce
Become an Owner Today! Join The Divi Mission.
Products
Today’s Deals
Open 7 Days A Week
8am – 8pm